UPDATE Ministerul Transporturilor a trimis un drept la replică în urma publicării acestui articol, în care precizează că MT obţine bani europeni de la DG Regio şi nu de la DG Move, directoratul care a răspuns solicitării gândul şi că impunerea taxei a reieşit din discuţiile avute cu oficialii DG Regio.
"Finanţarea proiectelor de infrastructură de transport, inclusiv autostrăzi, prin Programul Operaţional Sectorial de Transport este gestionată în cadrul Comisiei Europene de către Directoratul General Politică Regională (DG Regio), şi nu de către Directoratul General pentru Mobilitate şi Transporturi (DG Move)", precizează oficialii de la Transporturi în dreptul la replică.
Gândul a trimis solicitarea la DG Move pentru că acest directorat se ocupă de reglementarea transporturilor, de oricare natură ar fi ele, inclusiv politicile europene privind taxele pe drumuri, deci este cel mai îndreptăţit să emită opinii privind politica UE în ceea ce priveşte introducerea de taxe.
În ceea ce priveşte faptul că gândul a contrazis, cu un răspuns oficial al Comisiei, declaraţia ministrului Anca Boagiu că taxa este "una din condiţiile impuse de UE şi acceptată de Guvern", Ministerul a explicat că necesitatea introducerii taxei a reieşit din discuţiile avute cu oficialii DG Regio.
"Corespondenţa, precum şi discuţiile avute cu reprezentanţii DG Regio în vederea aprobării cererilor de finanţare pentru proiectele de autostradă au avut în vedere şi subiectul asigurării resurselor financiare pentru mentenanţa acestor tronsoane de autostradă după finalizarea lor", susţin oficialii MT, care nu explică însă, clar, cine a propus taxa de autostradă şi de ce.
Astfel, MT nu a putut contrazice oficialii DG Move, care au explicat că UE nu obligă niciun stat să pună taxe pe autostrăzile construite din bani comunitari.
Boagiu susţine că CE a cerut taxa @