Anunțul privind noul plan de dezvoltare al Ford vine într-un moment în care între investitorul american și oficialitățile române încă există negocieri pe tema noului contract în care sunt prevăzute alte termene decât cele existente în contractul de privatizare. Conform șefului Companiei Naționale de Vânzări (CNV) a Ford, investiția rămâne la nivelul anunțat, adică 675 de milioane de euro, ba chiar va fi majorată.
„Nu vă pot spune acum, exact, cum și când se va derula întreaga investiție, dar, atunci când cel de-al doilea model care va fi produs la Craiova va intra în fabricație vom depăși cele 675 de milioane deja anunțate. Oricum, investiția se va derula destul de repede. Lucrăm acum la atelierul de caroserie, care este, probabil, unul dintre cele mai moderne din Europa. La fel se întâmplă și în cazul vopsitoriei” a menționat Nenzen.
„Ford încă negociază cu Guvernul român pentru semnarea noilor anexe din contract. Desigur, acum luăm în calcul și această schimbare de plan. Sperăm să semnăm destul de repede. Contractul nu are la bază doar evoluțiile de la Craiova ci ține de strategia de producție a Ford Europa. Trebuie să ne asigurăm că planul nostru de creștere pentru Europa poate fi susținut în cel mai bun mod atât în ce privește capacitatea utilizată, cât și eficiența uzinelor sau lanțurile de furnizori.
După ce au anunțat, anul trecut, amânarea termenelor prevăzute în primul contract, oficialii Ford se așteptau să semneze o un act adițional care să includă noile termene până la sfârșitul lui 2010. Totuși, nici până acum nu au ajuns la un consens total cu negociatorii români. În martie, la Salonul Auto de la Geneva, vicepreşedintele pe probleme guvernamentale şi de mediu al Ford Europa, Wolfgang Schneider, declara că „avem nevoie de ceva mai mult timp decât ne așteptam pentru a ajunge la o înțelegere cu statul român în privința ajutoarelor de