Marius Ghenea şi-a lansat, la Constanţa, volumul Antreprenoriat, drumul de la idei către oportunităţi şi succes în afaceri, în faţa unui public format mai ales din antreprenori constănţeni.
Cunoscut publicului larg din emisiunea „Arena leilor“, el este unul dintre cei mai de succes antreprenori din România, cu o experienţă de 18 ani şi realizări remarcabile în domeniu.
Numele său se leagă de dezvoltarea unor companii precum Flamingo Computers, Flanco sau PCfun, şi este o prezenţă constantă a topurilor Forbes şi Capital din ultimii ani.
Experienţa sa stă la baza cursurilor pe care le susţine la Maastricht School of Management sau, mai recent, în cadrul School of Startups.
Evenimentul din Constanţa, organizat de Fundaţia Post-Privatizare (FPP) într-un spaţiu atipic, deschis către dialog (cafeneaua Marrone Rosso din City Parc Mall), a fost conceput ca o întâlnire antreprenorială în care cartea lui Marius Ghenea a servit drept pretext unor discuţii efervescente despre particularităţile – deloc puţine şi mereu surprinzătoare, ale – antreprenoriatului în variantă românească.
Antreprenorii români, dezavantajaţi
La o discuţie informală cu jurnaliştii constănţeni, înaintea evenimentului, Marius Ghenea ne-a declarat că antreprenorii români sunt, pe de o parte, dezavantajaţi de lipsa educaţiei antreprenoriale formale, învăţând din greşelile proprii, dar, pe de altă parte, suplinesc această lipsă printr-o creativitate adesea ieşită din comun.
Ceea ce face mediul de afaceri din România mai interesant şi mai provocator pentru orice antreprenor este lipsa aproape totală de predictibilitate pe termen mediu şi lung, precum şi ingerinţa permanentă şi adesea haotică a factorului politic în domeniul economiei, fapt care rescrie din mers multe dintre regulile jocului.
Nu este uşor să faci afaceri „ca la carte“ în România de azi,