Principalele probleme ale şoferilor care vor să-şi ia o maşină electrică vor fi costurile mari cu alimentarea şi lipsa spaţiilor de reîncărcare a bateriilor, susţin reprezentanţii Transelectrica, transportatorul naţional de electricitate. În România există doar câteva comenzi pentru maşini electrice, însă Schneider Electric estimează că, în 15 ani, vom avea un milion de astfel de vehicule.
În condiţiile în care preţul carburanţilor va continua să fie din ce în ce mai mare, cererea pentru vehicule electrice sau hibrid va creşte în viitorul apropiat, spun estimările firmei de consultanţă PriceWaterhourseCoopers (PwC). „În România, atât interesul manifestat de cei doi mari producători auto prezenţi pe plan local (Renault şi Ford - n.r.), cât şi recent-anunţata schemă de subvenţionare de către stat a achiziţiei automobilelor electrice sau hibride arată potenţialul de dezvoltare pe care îl are acest segment al pieţei auto pe viitor", a declarat Ionuţ Simion, specialist în acest domeniu în cadrul PwC.
Compania a realizat un studiu în rândul a 200 de manageri din 10 ţări, din diferite domenii de activitate, care a relevat că şoferii, inclusiv cei români, realizează faptul că portofelul va rămâne mai plin pe termen lung după o investiţie într-o maşină electrică.
Primele maşini, în această vară
Reprezentanţii Schneider Electric, companie specializată în managementul energiei, se aşteaptă chiar la un boom al acestei pieţe. „Numărul de autovehicule din România se va dubla în următorii 10-15 ani, iar un milion de unităţi vor fi electrice", susţine Saulo Spaolanse, şeful diviziei din România a companiei.
Cu toate acestea, în prezent, în România, dealerii auto nu se pot lăuda cu unităţi 100% electrice vândute. Renault a lansat spre testare două modele electrice - Fluence ZE şi Kangoo Express ZE - care vor putea fi cumpărate de români începân