Din clasa pregătitoare pâna în a XII-a, elevii vor fi evaluaţi de şapte ori. În plus, se reintroduce admiterea la liceu. Sursa: VLAD STĂNESCU
Noua lege a educaţiei aduce modificări semnificative în privinţa examenelor şi evaluărilor prin care trec elevii. Reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei spun că scopul este acela de a-i îndruma, pe baza evaluărilor, spre studiile care li se potrivesc.
Educaţie individualizată
Prima evaluare are loc la finalul clasei pregătitoare şi constă într-un raport cu informaţii despre dezvoltarea fizică şi socio- emoţională, cognitivă, de limbaj etc. La finalul clasei a II-a, se evaluează competenţele fundamentale: scris-citit şi matematică, iar pe baza rezultatelor se realizează un plan individualizat de învăţare. Rezultatele evaluării sunt comunicate doar părinţilor.
La finalul clasei a IV-a, are loc o evaluare naţională a competenţelor dobândite în ciclul primar, la care participă doar un eşantion reprezentativ de elevi. Ei vor susţine o probă la limbă şi comunicare, alta la matematică şi ştiinţe. Şi aceste rezultate se comunică doar părinţilor.
Următoarea evaluare are loc la finalul clasei a VI-a, la limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe. Prima probă va cuprinde limba română şi limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităţilor va include şi limba maternă.
Finalul clasei a IX-a va presupune emoţii duble pentru elevi. Ei vor susţine evaluarea naţională în formă nouă, iar dacă vor să intre la un liceu unde există concurenţă, vor da şi examen de admitere, la o probă aleasă de liceu. Acest examen înseamnă 30% din media finală, restul fiind reprezentat de portofoliul educaţional, media de absolvire şi media de la evaluarea naţională.
PROBE MAI MULTE
Examen oral la două limbi străine în cadrul bacalaur