Lupta pentru supremaţie între reprezentanţii celor două centre comerciale care vor fi inaugurate în acest an şi în 2012 în Bănie a început. 85% din Electroputere Parc a fost deja închiriat, în timp ce 40% din suprafaţa Adora Mall este ocupată.
Dezvoltatorii Sonae Sierra şi Bel Rom aruncă pe piaţa craioveană investiţii de peste 200 milioane de euro în 2011 şi 2012, mizând pe creşterea puterii de cumpărare a craiovenilor, odată cu începerea producţiei de masă la Ford şi ca atare, pe scăderea şomajului. Un avantaj major pare să îl aibă Electroputere Parc, care e programat pentru deschidere în luna noiembrie a acestui an. „Fiind primul mall deschis în Craiova, Electroputere Parc va avea un avantaj major, având posibilitatea de a schimba obiceiurile de consum ale craiovenilor”, spune Răzvan Sin, coordonatorul departamentului de retail al DTZ Echinox, agentul de închiriere pentru mallul de la Electro, pentru wall-street.ro. Acesta este contrazis de Luiza Moraru, reprezentantul CBRE România, care se ocupă de închirierea Adora Mall, situat pe strada Caracal. „Un prim centru aduce după sine o atracţie imediată din partea consumatorilor. Asta se traduce prin trafic substanţial în primele zile. În unele cazuri, traficul nu înregistrează scăderi substanţiale ulterior momentului deschiderii, dar sunt altele unde scăderea este şi de 50%”, spune Moraru.
Electroputere, închiriat aproape în totalitate
Deşi aparent cele două centre comerciale sunt în competiţie, o analiză atentă a chiriaşilor arată însă că segmentul de clienţi cărora li se adresează este diferit. În timp ce Electroputere Parc este închiriat în prezent în proporţie de 85%, majoritatea de retaileri din industria modei, a bricolajelor şi de hipermaketul Auchan, Adora Mall pare să se fi orientat mai mult înspre partea de petrecere a timpului liber. Centrul comercial situat pe strada Caracal es