Vânzările televizoarelor LED și LCD au crescut, în volum, cu circa 40% în 2011 comparativ cu 2010, anuță reprezentanții lanțului de magazine Flanco. Televizoarele 3D au cea mai bună evoluție, iar televizoarele CRT (cu tub) au înregistrat cea mai mare scădere de la an la an (aproximativ 60%). Plasmele reprezintă încă un segment de nișă, acestea crescând cu aproximativ 10% față de anul precedent.
În competiția electrocasnice independente/incorporabile, în 2011 raportul a ajuns la 50%-50% față de 80%-20% cu un an în urmă, potrivit Flanco.
În categoria PC-urilor, raportul de vânzări laptop – desktop este de 6/1, în creștere în ultimele luni de zile.
În ceea ce privește evoluția vânzărilor în segementul camerelor foto compacte și D SLR, vânzarea de camere foto compacte reprezintă aproximativ 85% din vânzarea totală de camere, în prima parte a anului, conform rapoartelor GfK. În lanțul de magazine Flanco, ponderea acestora este de 88-90%.
Combinele frigorifice cele mai cautate sunt cele cu prețul cuprins între 1.199 lei – 1.499 lei, pe când cele mai cumpărate mașini de spălat au prețul cuprins între 899 lei și 1.199 lei, potrivit reprezentanților Flanco. În categoria laptop-urilor, prețul mediu al celor mai achiziționate produse se situează în jurul valorii de 1.899 lei.
Valoarea medie a bonului de casă în rețelele Flanco în prezent este de circa 400 lei. Astfel, comparativ cu perioada ianuarie-aprilie se înregistrează o creștere cu aproximativ 5% a acestei valori.
Pentru 2011, Flanco estimează că piața de retail de electronice, electrocasnice și IT va atinge valoarea de 1-1,1 miliarde euro, în creştere cu 7-10% față de nivelul de aproximativ un miliard euro înregistrat în 2010.