Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anuntat in mai multe randuri ca lucrarile la pasajul subteran de la Piata Charles de Gaulle vor incepe in luna august, o data cu lucrarile la parcarea subterana din zona. Pentru pasajul subteran nu exista insa un Plan Urbanistic Zonal, asa cum cere legea. Mai multe lucrari ale Primariei Capitalei sunt blocate in instanta din cauza absentei unei astfel de documentatii de urbanism. Daunele rezultate sunt de milioane de euro.
Legea 50/2001 prevede foarte clar ca, pentru autorizarea unor lucrari de infrastructura mari, este de nevoie de un Plan Urbanistic Zonal aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Pentru zona Charles de Gaulle este aprobat doar un Plan Urbanistic Zonal (HCGMB 319/2009) care permite construirea unei parcari subterane si a unui pasaj pietonal sub Piata Charles de Gaulle. Nu a unui pasaj rutier subteran, care este cu totul altceva. Din experienta altor proiecte asemanatoare, elaborarea, avizarea si aprobarea unui Plan Urbanistic Zonal pentru o lucrare atat de mare dureaza cel putin un an.
Planul Urbanistic Zonal are rolul de a stabili pe unde trece pasajul, cate bretele are, cum va arata si care este cea mai buna solutie din punct de vedere al traficului, solutie rezultata dintr-un studiu de trafic. Solutiile sunt discutate de Comisia Tehnica de Urbanism, de pe langa Primaria Capitalei, Ministerul Dezvoltarii, Ministerul Culturii, Ministerul Mediului, etc, specialistii din aceste Comisii incercand sa gaseasca cea mai potrivita solutie pentru oras. Deoarece pasajul va trece printr-o zona protejata (bd. Aviatorilor), stabilirea aspectului acestuia este cu atat mai importanta.
Pentru pasajul rutier sunt deoacamdata aprobati doar indicatorii tehnico-economici, in noiembrie 2010, Consiliul General al Municipiului Bucuresti alocand suma de 58 de milioane de euro p