Regizorul Gabriel Achim isi 'vinde' filmul "Visul lui Adalbert" printr-o campanie inedita. Desi premiera are loc la toamna, lansarea e pregatita de pe acum de noapteamagica.ro, un site unde fiecare isi poate povesti amintirile legate de noaptea de 7/8 mai 1986, cand Steaua a cucerit Cupa Campionilor Europeni. Strategia, spune el, e justificata de cele doua "tinichele" din coada filmului - faptul ca e un film romanesc si ca actiunea lui se petrece in comunism. "Visul lui Adalbert" a fost prezentat in avanpremiera la TIFF, in Zilele Filmului Romanesc, intr-o singura proiectie si inaintea galei de inchidere. Cu toate astea, a avut mare succes, prilej de a sta de vorba cu regizorul si de a-i cere mai multe detalii despre felul inedit prin care il promoveaza.
Actiunea filmului "Visul lui Adalbert" se petrece in 8 mai 1986, a doua zi dupa ce Steaua Bucuresti a intrat in istorie.
Reporter: Cand iti vei lansa filmul si care e noutatea campaniei? Gabriel Achim: Lansarea va fi, cel mai probabil, in toamna acestui an, dupa prezentarea filmului la un important festival international - calea clasica si, paradoxal, cea mai eficienta din punct de vedere comercial pentru un film romanesc. Ceea ce nu pot spune despre campania de lansare a filmului in Romania, care numai clasica nu poate fi.
Pentru peisajul autohton, "Visul lui Adalbert" are din start doua 'defecte': este romanesc (ne-am saturat de filmele romanesti, desi facem cinci pe an, nu ca polonezii - 65!) si are actiunea plasata in anii '80 ("iar despre comunism!!!"). Prin urmare, campania trebuia sa porneasca de la aceste tinichele legate de coada si sa faca filmul sa alerge prin public fara sa se auda minunatul lor zanganit.
Asa a aparut site-ul noapteamagica.ro, prima campanie de lansare a filmului, care incepe prin a nu vorbi despre filmul care trebuie lansat si care eludeaza s