Piaţa de autoturisme nu s-a regăsit nici în luna mai a acestui an. Pe fondul unei scăderi de 2,11%, topul este dominat tot de Dacia. Deşi Dacia rămâne cea mai vândută marcă, producătorul autohton a înregistrat în mai o scădere mult mai mare decât cea a pieţei.
Volkswagen a rămas în vârful topului importatorilor şi în luna mai (cu 921 de maşini înmatriculate, creştere de 34,6%), fiind urmat de Skoda (862 de unităţi înmatriculate, +23,3%) şi Renault (724 de unităţi, reprezentând o scădere de 12,7%). Celălalt producător prezent cu o fabrică în România, Ford, ocupă locul al cincilea din top, cu 498 de unităţi (o creştere de 2,26%). Opel a comercializat 487 de maşini (+10,18%), în timp ce brandul Chevrolet ce aparţine tot de grupul GM a vândut 367 de unităţi (o scădere de 15,44%). Producătorul coreean Hyundai se menţine în topul 10 al lunii mai cu ajutorul celor 285 de unităţi vândute, reprezentând o creştere impresionantă de 44,67%. Toyota cunoaşte o apreciere a vânzărilor sale de 15,59%, cu 246 de unităţi comercializate.
Şi producătorul german premium se poate lăuda în mai 2011 cu rezultatele sale, înregistrând o creştere de 66,67% reuşind vânzarea a 165 de maşini. Sectorul de autoturisme a cunoscut o scădere de 2,11%, cu 8.474 de unităţi vândute în mai 2011, faţă de 8.657 de unităţi vândute în aceeaşi lună a anului 2010. În primele cinci luni ale anului, scăderea pieţei de autoturisme a fost mai accentuată, de 12,14%, în comparaţie cu perioada similară a anului 2010.
Variația cotațiilor acțiunilor SIF
Producător Unităţi vândute în mai 2011 Variaţie
Dacia 2.497 -19,09%
Volkswagen 921 34,65%
Skoda 862 23,32%
Renault 724 - 12,77%
Ford 498 2,26%