Realitatea relaţiilor de cuplu, cea plină de defecte şi de obiceiuri nesuferite, a fost ideea care a stat la baza strategiei de comunicare pentru lanţul de magazine Dedeman. Campania pentru reţeaua de magazine Dedeman şi-a propus ca în anul de criză 2010 să-şi crească vânzările şi să ajungă lider.
Relaţiile de cuplu nu sunt ca în filme şi nici ca în reclamele ce „vând" aspiraţii imposibil de atins. Când apare rutina, încep să se vadă defectele sau obiceiurile enervante ale soţului sau soţiei. Lucruri pe care nu le poţi schimba oricât de mult ţi-ai dori. Acesta a fost conceptul de la care a pornit campania de promovare pentru retailerul Dedeman, care a primit marele premiu în cadrul festivalului de eficienţă, Effie 2011. Obiectivele de la care a pornit campania au fost ca Dedeman să devină lider pe segmentul bricolaj prin creşterea cu cel puţin 15% a cifrei de afaceri şi a vânzărilor. Principalii competitori au fost Praktiker şi Bricostore.
În plus, rolul campaniei a fost de a face brandul Dedeman cunoscut şi plăcut publicului, conform reprezentanţilor agenţiei McCann Erickson, cea care s-a ocupat de strategie. Campania a fost derulată pe print, radio şi TV în perioada februarie - septembrie 2010. „Pe o piaţă extrem de aglomerată, unde toată lumea comunica preţuri, am schimbat abordarea raţională şi am inventat un limbaj emoţional care vorbeşte direct cuplurilor, despre beneficiul care face diferenţa dintre Dedeman şi restul pieţei: diversitatea", potrivit reprezentanţilor companiei. În publicitate, familiile trăiesc în pace şi armonie, toată lumea zâmbeşte, iubirea este eternă.
Mai uşor să îţi îmbunătăţeşti casa
„Noi am căutat cuplurile reale, emoţiile adevărate. În viaţa reală, relaţiile dintre oameni nu sunt întotdeauna perfecte. Pentru majoritatea cuplurilor româneşti, problemele sunt cele care le ţin împreună", mai spun reprezentanţii