Piata cardurilor a fost extrem de dinamica in 2010 in ceea ce priveste produsele traditionale si inovatia, iar prima parte a anului 2011 a adus noi premiere. Totusi, bancherii aflati la conducerea diviziilor de carduri se confrunta si cu provocarea crizei, care ii determina pe romani sa mai renunte la o parte din cardurile de credit.
Cardurile au devenit o parte importanta a comportamentului financiar al romanilor in ultimii 10 ani, trecand de la stadiul de produs „complicat si dificil de utilizat”, la produsul bancar ce se afla in portofelul fiecarei persoane din zonele urbane. Recesiunea, insa, a incetinit cresterea acestei piete, pe masura ce oamenii si-au limitat consumul si au renuntat la o parte din cardurile de credit.
Numarul cardurilor active din Romania a scazut la finalul primului trimestru din 2011 la 10,58 milioane de unitati (fata de 11,44 milioane in martie 2010), insa valoarea tranzactiilor de plata cu cardul a crescut. Numarul cardurilor valide aflate in circulatie era de 12,52 milioane de unitati la sfarsitul lunii martie, potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei.
Valoarea tranzactiilor de plata cu carduri de debit a crescut in primul trimestru cu 19,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 3,56 miliarde de lei, iar valoarea platilor cu carduri de credit s-a situat in primul trimestru la 667,14 milioane de lei, in crestere cu 25,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Portofoliul total de carduri de debit emise de bancile din Romania a fost in crestere in primul trimestru din acest an, pana la 10,58 milioane de unitati, insa numarul cardurilor de credit a coborat la 1,93 milioane de unitati. Piata cardurilor de credit a crescut semnificativ pana la inceputul anului 2009, numarul cardurilor fiind chiar si de 2,75 milioane de unitati, dupa care a intrat pe un trend descendent, pe fondul contractiei economi