Ford, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, a confirmat ieri faptul că noul B-Max va fi asamblat la Craiova, la patru luni de la prezentarea sa la Salonul Auto de la Geneva.
Până acum Ford fie a confirmat neoficial, fie nu dorea să discute exact despre locaţia unde va fi produs monovolumul de clasă mică. Americanii promit că încep producţia de masă în semestrul II 2012. Anterior, afirmaseră că încep în 2011, dar nu au făcut-o.
"Confirmăm că B-Max va fi asamblat la Craiova. Deja primele prototipuri au fost asamblate la uzina din România. Oficial, producţia va demara la începutul anului viitor, urmând ca producţia de volum să fie atinsă în a doua parte a anului următor. De asemenea, confirmăm faptul că la Craiova va fi produs un nou motor EcoBoost de 1,0 litri cu trei cilindri, care de asemenea va fi produs la Köln în Germania", a spus Henrik Nenzen, managing director al Ford România.
El a subliniat faptul că uzina din România va şi exporta acest motor, dacă cea de la Köln nu va acoperi cererea, în condiţiile în care motorul este destinat mai multor modele Ford. Potrivit mai multor surse din industria auto, noul motor va avea trei versiuni de putere, toate peste 100 CP dintre care una va dezvolta chiar peste 150 CP, adică cam cât dezvoltă un motor normal pe benzină de 2,0 litri în momentul e faţă.
Nenzen a mai subliniat că actuala generaţie a utilitarei Transit Connect va mai fi asamblată la Craiova până la lansarea celei de-a doua generaţii, aceasta urmând să fie produsă exclusiv în Spania la Valencia.
Spre deosebire de planurile anterioare care vizau intrarea în producţie la Craiova a următoarei generaţii a utilitarei Transit Connect sau chiar a lui Transit, acum americanii vor la Craiova un al doilea model tot de clasă mică - al treilea în gamă după Fiesta şi B-Max.
"Acum odată cu planurile pentru B-max putem