Grupul taiwanez Acer, al doilea mare producător mondial de calculatoare personale, şi-a revizuit miercuri în scădere estimările privind numărul de tabletele media şi notebook-uri pe care ar urma să le livreze în acest an, precizând că produsele sale se confruntă cu o concurenţă crescută din partea iPad iar relansarea economică în Europa, principala sa piaţă, rămâne una lentă.
Preşedintele director general de la Acer, J.T. Wang, a declarat miercuri la o întâlnire cu acţionarii că livrările de PC-uri în trimestrul actual ar urma să scadă cu 10% comparativ cu primul trimestru, urmând ca livrările să se îmbunătăţească începând din trimestrul al treilea. 'Trimestrul al treilea va fi mai stabil. Va fi similar cu trimestrul al doilea sau chiar mai bun. Trimestrul patru va fi şi mai bun', a spus J.T. Wang.
Directorul general de la Acer a spus reporterilor după întâlnire că noua ţintă de livări pentru tablete în acest an este de 2,5-3,0 milioane unităţi, cu 60% mai puţin faţă de ţinta de 5-7 milioane unităţi stabilită la începutul anului. Acer se aşteaptă să vândă câte 800.000 de tablete în trimestrul al doilea şi al treilea.
Potrivit firmei de consultanţă Gartner, vânzările mondiale de PC-uri au scăzut cu 1,1% în primul trimestru, până la 84,3 milioane unităţi, aceasta fiind prima scădere în ritm anual înregistrată după trimestrul al doilea 2009.