Până în 2020, retailul ar urma să crească până la 26 de miliarde de euro, adică un plus de aproape două treimi faţă de 16 miliarde de euro nivelul actual. Pe fondul acestor aşteptări optimiste reţelele plănuiesc să deschidă anul acesta în jur de 150 de magazine, mai multe decât anul trecut.
După ce România s-a dovedit a fi ţara europeană cu cea mai dinamică extindere a comerţului modern în ultimul deceniu, aşteptările sunt la fel de mari şi pentru următorii zece ani. Conform Oxford Economics, creşterea medie anuală a pieţei de retail se va plasa până în 2020 la 5%. Cel mai rapid ritm de creştere îi revine României.
Apetitul cel mai crescut pentru investiţii în comerţul cu bunuri de larg consum se concentrează, în continuare pe Capitală. Pentru multe industrii, cei peste două milioane de locuitori ai Bucureştiului generează peste două treimi din profituri. Portofelele mai groase sunt cel mai bun argument pentru un buget de investiţii. În jur de 100.000 mp, cam cât 20 de terenuri de fotbal, sunt suprafeţele comerciale care şi-ar mai găsi clienţi în Bucureşti, conform unui studiu realizat de firma de consultanţă în management Contrast Management Consulting (CMC). Firma, înfiinţată în Austria în 1995, a intrat pe piaţa locală în urmă cu şase ani, iar în 2009 a realizat o cifră de afaceri de circa 4 mil. euro şi un profit de 0,5 mil. euro. Alte ţinte atractive pentru investiţiile în retailul alimentar sunt, conform unui studiu realizat de CMC, judeţele Dolj (35.000 mp), Prahova (32.000 mp), Dâmboviţa (30.000 mp) şi Vâlcea (30.000 mp).
Ploaia de investiţii din comerţ din anii anteriori crizei nu avea darul să surprindă prea mult, România având multe zone neatinse de formatele moderne de comerţ. Judeţe întregi, cum ar fi Neamţ sau Botoşani, nu au nici măcar în prezent un hipermarket.
Cu toate aces