Ce schimbariobserva angajatorul in atitudinea tinerilor care isi cauta loc de munca? Schneider Electric Romania a finalizat recent un proces derecrutare in centrul de customer care din Capitala, care isi propune sa raspunda la aceasta intrebare.Majoritatea angajatilor sunt tineri absolventi sau studenti.
Pentru cele 40 de job-uri disponibile in cadrul centrului derelatii cu clientii, compania a primit 1.500 de CV-uri, iar pentru fiecarepost au fost chemati la interviu cate trei candidati.
"Raportul mare dintreCV-uri si numarul de pozitii scoase pe piata este normal", a declarat Miriana Matei, HR Manager Schneider Electric Romania (foto).
“In HR, totul se inmulteste cu 3. Pentru un post sunt 3 interviuri,pentru fiecare candidat care vine la interviu sunt intervievati telefonic inca9 potentiali candidati, pentru fiecare candidat sunat sunt necesare 27 deCV-uri potrivite, iar pentru fiecare CV potrivit ai nevoie de peste 80 deCV-uri”, a comentat Matei.
Tinerii absolventi de facultate sau studentii au facutparte, inainte de criza, dintr-o categorie de candidati “nerealisti”, in special prinprisma salariilor pe care se asteptau sa le primesca inca de la primul job, de multe ori de peste 500 euro pe luna.Intre timp insa, criza a schimbat asteptarile acestora.
Miriana Matei spune ca foarte multi din candidatii care s-auprezentat la interviuri au venit pregatiti cu informatii despre companie. “Au fost foarte multe intrebari din partea candidatilorlegate de stabilitatea companiei, ceea ce nu se intampla inainte de criza”,spune directoarea de HR a Schneider.
“Inainte de criza, inca de la interviul telefonic teintrebau de bani”, mai spune directoarea de resurse umane. De asemenea, intrebari au fost legate si de evolutia incariera. In ceea ce priveste nivelul salarial, desi important, acesta nu a mai fostcrucial pent