În cadrul întâlnirilor care au avut loc la Ankara la sfârşitul lunii trecute, transportatorii rutieri au stabilit înfiinţarea unei Uniuni Internaţionale a Transportatorilor Rutieri (IPRU), printre membrii fondatori numărându-se şi Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT). Potrivit acesteia din urmă, scopul organizaţiei este susţinerea măsurilor legislative şi operaţional sectoriale "în interesul transportatorilor de pasageri printr-o colaborare strânsă între federaţiile tuturor ţărilor cu dezvoltare pe acest segment".
La manifestare au fost prezenţi peste 1.500 de operatori pasageri, primul-ministru al Turciei - Tayyip Erdogan - asigurând transportatorii prezenţi că va face eforturi pentru dublarea numărului de kilometri de la 15.000 cât s-au construit în Turcia în ultimii 10 ani, până la 30.000 km. Arătând că federaţia română va susţine şi colabora cu toate organizaţiile ce vor compune IPRU, preşedintele FORT, Augustin Hagiu, şi-a exprimat speranţa că, până în toamna anului curent, documentele ce stau la baza înfiinţării IPRU vor fi semnate de toţi membrii fondatori urmând ca imediat după aceea să "înceapă o campanie de lobby atât la nivelul autorităţilor naţionale, cât şi europene pentru susţinerea intereselor comune".
Furnizorii, transportatorii şi beneficiarii răspund în solidar pentru depăşirile de greutate
Revenind la problemele din ţară, FORT a anunţat ieri că, "după aproape un an şi jumătate de insistenţe", s-a publicat în Monitorul Oficial actul normativ de modificare a HG 1373 privind "reglementarea furnizării şi transportului rutier de bunuri divizibile pe drumurile publice din România".
"După aproape un an şi jumătate de insistenţe FORT a reuşit să reintroducă, cu sprijinul Ministerului Transporturilor, obligaţia beneficiarilor ce recepţionează bunuri divizibile (material vrac transportat fără ambalaj în grăme