Hackerii care au furat date personale confidenţiale din peste 200.000 de conturi ale clienţilor băncii americane Citigroup au folosit o metodă pe cât de ingenioasă pe atât de simplă, scrie Daily Mail. Ei au furat mii de numere de conturi, adrese de mail şi informaţii despre tranzacţiile efectuate în trecut de către o parte dintre clienţii băncii "intrând pe uşa din faţă".
Hackerii au intrat pe site-ul Citigroup în secţiunea destinată clienţilor cu carduri de credit şi au înlocuit în bara de adresă a browser-ului numărul lor de cont cu cel al altor persoane. Astfel, ei profitat de o breşă în sistemul de securitate al site-ului. Pentru a fura cât mai multe informaţii cât mai rapid, hackerii au folosit un program care putea face acest lucru de zeci de mii de ori. Furtul de informaţii a fost descoperit în luna mai, când a avut loc o verificare de rutină a sistemului.
Experţii în securitate cibernetică spun că astfel de atacuri sunt numai începutul a ceea ce va urma. Un expert, care doreşte să rămână anonim, a declarat pentru New York Times că principalul semn de întrebare este cum de au ştiut hackerii să acceseze datele folosindu-se de cel mai vulnerabil punct din securitatea bazelor de date, respectiv browser-ul de Internet. "Ar fi fost foarte greu să se anticipeze o astfel de manevră din partea hackerilor", a declarat el.
Purtătorul de cuvânt al băncii Citigroup, Sean Keveligham, a refuzat să comenteze pe seama furtului de date personale motivând că nu poate face acest lucru atât timp cât investigaţia este în plină desfăşurare. Keveligham a precizat, totuşi, printr-un comunicat, că furtul a fost sesizat la începutul lunii mai şi că problema a fost "rectificată imediat".
Autorităţile susţin că modul în care au fost furate aceste datele personale arată că astfel de operaţiuni devin din ce în ce mai sofisticate, fiindcă cererea de astfel de inform