Gorkem Tursucu, directorul general al firmei de consultanta in managementul afacerilor Architected Business Solutions (ABS), sustine ca desi Romania se afla pe lista multor investitori straini, in acest moment apetitul investional pentru sectoare precum industria bunurilor de larg consum si retail nu este foarte ridicat. Aflati care sunt argumentele prezentate de oficialul ABS intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Daca in cazul industriei producatoare, a energiei si, partial, in agricultura, investitiile straine au inceput sa apara din nou, in retail si industria bunurilor de larg consum (FMCG) nu putem vorbi de aceeasi tendinta, considera Gorkem Tursucu (foto).
“Investitorii se uita la cifre, insa acestea nu reflecta tot timpul realitatea. Acestia aleg sa mearga in magazine la final de saptamana pentru a observa daca oamenii chiar cumpara sau doar se uita, observa ce se gaseste in cosul cumparatorilor, se uita la cel fel de produse sunt pe rafturi, citesc stirile care apar despre sectorul care ii intereseaza si abia apoi iau o decizie”, explica Tursucu.
Chiar daca Romania este o tara cu un numar mare de locuitori, interesul pentru investitii in zonele mentionate ramane in continuare scazut, una dintre problemele mentionate atat de investitorii straini, cat si de cei locali fiind nivelul ridicat al TVA. Cu toate acestea, oficialul ABS considera ca “a investi” se aseamana cu notiunea de “a pescui”, in sensul ca atunci cand companiile interesate de piata locala vor observa ca alti competitori decid sa intre in Romania vor fi impulsionate sa ia o decizie similara.
“Scaderea TVA ar putea fi un carlig, insa nu unul hotarator. Daca vor observa ca economia isi revine vor veni spre Romania. In plus, companiile se consulta, vorbesc intre ele. Investitorii se uita cine este in piata si cine a plecat, iar din acest punct de vedere in retail si F