Cu toate că \"România Liberă\" - cotidianul pe care-l păstoreşte - se află într-o continuă restructurare, dublată de o constantă întârziere la plata salariilor, magnatul Dan Adamescu a achiziţionat, ieri, brandul \"Academia Caţavencu\". Contra a aproape 900.000 de euro, prin intermediul unui interpus, angajat la România Liberă, Claudiu Pădurean. Sursa: AGERPRES
El a fost reprezentat la licitaţie de un avocat pe care nu l-a întâlnit niciodată, George Dumitrescu. Iar acesta a fost clar: "Nu e obligatoriu ca un împuternicit să-şi cunoască clientul!". Apoi a câştigat licitaţia (pornită de la suma de 149.322 euro, fără TVA), după doar nouă minute şi 75 de paşi rapizi a câte 7.500 de euro. Nota de plată: 882.659 euro cu TVA.
Contracandidat la licitaţia organizată de lichidatorul judiciar al "Academia Caţavencu" i-a fost Orlando Nicoară, directorul general al Mediafax Group. Implicit omul boss-ului PRO TV, Adrian Sârbu. Acesta din urmă păstoreşte, la rându-i, un cotidian altădată de succes, dar recent trecut doar pe online, "Gândul".
Marele perdant, Doru Buşcu
Contactat telefonic, jurnalistul Claudiu Pădurean nu a negat că s-a înscris în numele lui Dan Adamescu la licitaţie. A mai spus că încă nu ştie care va fi viitorul "Academia Caţavencu".
Prezent, personal, la licitaţie, Orlando Nicoară a preferat să facă pe spiritualul: "Eu toată viaţa am avut impresia că sunt rudă cu domnul Iliescu, dar am aflat că sunt, de fapt, cu domnul Geoană".
Marele perdant pare a fi Doru Buşcu, directorul "Academia Caţavencu", care a câştigat prima licitaţie, pentru 1,61 milioane de euro, dar nu a reuşit să strângă banii. Implicit, licitaţia a fost anulată, iar Doru Buşcu a pierdut garanţia de aproximativ 45.000 de euro. Buşcu a licitat în prima rundă tot împotriva lui Dan Adamescu.
Pe Orlando Nicoară, licitaţia d