Prinse între costuri mari şi venituri mici, televiziunile online autohtone se află în căutarea profitului. Sursa: SHUTTERSTOCK
Încă de anul trecut, piaţa publicitară online a egalat printul şi a depăşit radioul, iar tinerii au început să înlocuiască timpul petrecut în faţa televizorului cu cel petrecut în faţa monitorului. Mai mult, online-ul oferă un grad de interactivitate şi o libertate de alegere mult mai mari decât mass-media clasice.
În ciuda acestor avantaje, televiziunile online din România au încă un mare hop de trecut: profitul. Începuturile televiziunii pe internet în România au fost marcate de eşecuri. Prima televiziune online autohtonă a fost lansată în 2007, de către Sergiu Mihalcea, iar, două luni mai târziu, Emi Gal a inaugurat Brain TV. Ambele şi-au încetat activitatea în iulie 2008.
Cu două luni mai devreme, Unity Group, un conglomerat de firme ieşene, a lansat cu surle şi trâmbiţe "prima televiziune online generalistă şi profesionistă din România", care s-a dovedit a fi, la rândul ei, un eşec.
Posturile generaliste şi internetul nu se pupă
A supravieţuit însă Hapy Fish, lansată în fază beta în noiembrie 2007 şi relansată în 2008. Între timp au apărut şi alte posturi, care emit în prezent pe internet: Sănătatea TV, Business TV şi, mai nou, gamextv.ro.
Reţeta lor câştigătoare este detaşarea de pretenţiile generaliste nişarea pe anumite segmente specifice de piaţă, spune analistul Iulian Comănescu, managing partner la compania de consultanţă media Comănescu.
"Generalist şi online nu se prea pupă", spune Comănescu, atrăgând atenţia că viitorul televiziunii este reprezentat de competiţia dintre televiziunile tradiţionale şi furnizorii de semnal (cablişti, distribuitori de televiziune prin satelit), care vor prelua conţinut direct de la casele de producţie şi îl vor oferi te