Cei 12 jurişti ai Consiliului Concurenţei se luptă în sute de procese în instanţă cu case de avocatură redutabile, care apără mari firme din România amendate de inspectorii de la Concurenţă. Valoarea amenzilor contestate este de zeci de milioane de euro. Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a descris într-un interviu investigaţiile pe care instituţia le derulează şi care sunt costurile acestora. Chiriţoiu explică cum s-a ajuns la cele trei amenzi gigant pentru Orange, Vodafone şi Poşta Română, şi care sunt pieţele unde Consiliul Concurenţei a demarat câteva investigaţii noi.
Câte anchete are Consiliul Concurenţei în desfăşurare?
Anul acesta am lansat câteva investigaţii, unele sunt pe pieţe locale , unele sunt pe pieţe naţionale. Avem o investigaţie importantă pe zona de licitaţii, care este o zonă nouă pentru noi, în care au început să ne apară cazuri şi este una din zonele la care mă uit cu interes să vedem o creştere anii următori. Există o aşteptare la nivelul opiniei publice. Ne aşteptăm să găsim multe probleme în zona de licitaţii. În zona de construcţii cea la care ne uităm în ultima vreme, avem o investigaţie deschisă pe marcajele rutiere. Sunt suspiciuni de încălcare a legii şi în alte domenii. Probabil în lunile următoare vor mai apărea cazuri pe zona asta. Este o zonă interesantă şi prin colaborarea cu Parchetul. Parchetul are atribuţii noi pe zona de licitaţii. Trebuie să dezvoltăm cooperarea cu ei.
Este vorba despre licitaţiile trucate în infrastructură şi în administraţia publică?
Când vorbim de licitaţii mă refer la achiziţiile sectorului public. Pe sectorul privat, acolo firmele trebuie să se păzească singure. Nu este treaba noastră să păzim că este păcălită vreo multinaţională. Noi ne concentrăm pe sectorul public.
Informaţiile pentru investigaţii vin în general de la alţii
V-aţi autoses