Marca spaniolă SEAT s-a diferenţiat în ultimii ani prin adoptarea de forme fluide şi de linii extravagante, care să îi ofere totuşi un loc distinct între sobrele Audi, dotatele Volkswagen sau popularele Skoda ale grupului VAG.
Prin Exeo, marca încearcă mai degrabă să îşi atragă şi un alt fel de clientelă.
Designul exterior cuminte şi liniştit, interiorul preluat de la fostul A4 şi un fel complet german de a fi al habitaclului care te nedumereşte - iată cum aş descrie prima impresie la contactul cu această maşină. Te aştepţi la ceva focos şi plin de sentiment, dar primeşti ceva rece şi serios: un Audi A4 de generaţie precedentă (B7) în haine care nu amintesc de nimic spaniol. E oare Exeo un SEAT veritabil?
Atlet de povară
Testat în echiparea cu motorul de 2,0 litri 140CP TDI, Exeo îţi arată faţa lui umană, cea care te poate atrage dacă ai familie, dar vrei totuşi o maşină cu tente mai sport, ba chiar mai potrivită maşinilor de flote. Este cel mai accesibil turbodiesel din gamă, însă asta nu înseamnă că este şi lent: ai la dispoziţie 143 CP scoşi dintr-un common-rail a cărui fiabilitate este deja dovedită şi care este capabil să accelereze maşina de la 0 la 100 km/h în doar 9,2 secunde, o valoare bună pentru acest gen de motor de clasă medie.
Am apreciat în primul rând direcţia, care este foarte precisă în virajele strânse, precum şi faptul că maşina comunică cu şoferul, acesta ştiind în permanenţă ce anume se întâmplă cu trenul de rulare. Cutia de viteze manuală schimbă rapid şi este astfel etajată încât plăcerea de a accelera să subjuge orice altă pornire - presupus mai calmă - a şoferului. Drept urmare, Exeo se comportă exemplar atunci când îl conduci sportiv: ferm, rigid, atletic şi cu o uşurinţă definitorie în a accelera şi a depăşi, chiar dacă este încărcat cu patru adulţi şi bagajele aferente. Aceste performanţe vin în prezenţa unui