Un inginer pensionat, Jack Clemens, a lucrat timp de doi ani şi jumătate pentru a construi o replică funcţională a dirijabilului militar, USS Macon, în care a investit 6.000 de dolari. Aceasta este versiunea cu numărul trei - prima variantă a aparatului de zbor umplut cu heliu fiindu-i spartă de către motanul familiei, iar cea de-a doua cedând în cadrul unor teste, scrie Popsci.com.
Replica zepelinului de 6 metri lungime este controlată prin unde radio. Clemens a povestit că a cerut planurile USS Macon direct de la Muzeul Smithsonian al Aerului şi al Spaţiului. Forma aparatului de zbor, cu o structură rigidă, este dată de 12 cercuri conectate prin şipci de lemn. Deşi Maconul original era acoperit cu un amestec de bumbac şi mastic, modelul lui Clemens este realizat dintr-un material mai uşor, dar foarte rigid. USS Macon a zburat pentru prima dată în 1933 şi a fost distrus în 1935, în timpul unei furtuni.
Pentru a-şi face aparatul să zboare, Clemens a folosit în total opt elice. "Are nevoie de foarte puţină forţă pentru a se pune în mişcare. Elicele sunt activate de o singură baterie, aşezată în partea frontală a navei. Despre micul său proiect, americanul spune că este "durerea de cap a soţiei sale" deoarece ocupă tot spaţiul din garaj şi, astfel, a început să pregătească terenul pentru a-l muta la un muzeu.
Un inginer pensionat, Jack Clemens, a lucrat timp de doi ani şi jumătate pentru a construi o replică funcţională a dirijabilului militar, USS Macon, în care a investit 6.000 de dolari. Aceasta este versiunea cu numărul trei - prima variantă a aparatului de zbor umplut cu heliu fiindu-i spartă de către motanul familiei, iar cea de-a doua cedând în cadrul unor teste, scrie Popsci.com.
Replica zepelinului de 6 metri lungime este controlată prin unde radio. Clemens a povestit că a cerut planurile USS Macon direct de la Muzeul Smithsonian