Ken MacFarlane, vicepreşedinte producţie al Ford Europa, aflat luni în Craiova, a acordat pentru GdS un interviu în exclusivitate, el fiind primul oficial de rang înalt al Ford Europa care se adresează cititorilor noştri. Pentru prima dată de la venirea Ford la Craiova, am aflat de la Ken MacFarlane de ce s-a schimbat procesul de producţie, ce vor face furnizorii, când încep angajările şi care va fi volumul de producţie al fabricii din Craiova în 2012.
GdS: Ce înseamnă, de fapt, anunţul făcut de Ford privind schimbarea strategiei de producţie la Craiova şi în alte fabrici din Europa?
Ken MacFarlane: Pentru început, vreau să vă spun că am avut privilegiul să fac parte din industria auto timp de 39 de ani şi am avut oportunitatea să locuiesc în cinci ţări. Vă spun cu toată sinceritatea că proiectul nostru pentru fabrica de la Craiova este cel mai interesant dintre cele pe care le am acum pe masă şi vin la Craiova nu pentru că trebuie, ci pentru că doresc. În ceea ce priveşte anunţul făcut astăzi (anunţul de demarare a producţiei la începutul lui 2012, făcut marţi - n.r.), a fost făcut la nivelul tuturor fabricilor Ford Europa. Acest anunţ face referire la un plan de creştere, de dezvoltare pe care îl văd foarte proaspăt. Ford Europa urmează să lanseze în următorii trei ani 20 de noi produse sau produse total revizuite. Cu toată sinceritatea vă spun că în următorii trei ani Ford Europa va fi cel mai bine poziţionată din ultimii 100 de ani. Am decis să facem ceva diferit, nu ceea ce fac competitorii noştri din industria auto, să continuăm acea strategie de folosire a capacităţii - o strategie care poate nu era cea mai bună -, competitorii noştri aşteaptă să îşi revină piaţa auto. Stau şi se uită în aşteptarea acestei reveniri. Problema cu strategia asta este că noi, producătorii auto, nu ştim când îşi va reveni piaţa europeană, într-un an, în cinci, în şap