Google a negat, miercuri, ca i-a dat presedintelui Barack Obama acces special la un nou program de publicitate, dupa ce un reprezentant de vanzari al companiei s-a laudat, intr-un e-mail adresat clientilor, cu acest "parteneriat".
Noul program de publicitate ar taxa clientii pentru fiecare adresa de e-mail sau informatie despre utilizatori pe care le strange. Programul este atractiv pentru cei care se ocupa de campaniile electorale, care au mare nevoie de acest gen de informatie, scrie Politico.
Controversa a inceput dupa ce un angajat al Comitetului Senatorial Republican a vazut o reclama a campaniei lui Obama ce pare a functiona pe baza acestui program si a trimis un e-mail unui reprezentant de vanzari Google, cerand sa creeze o campanie similara pentru republicani.
Reprezentanta de vanzari a Google, Sirene Abou-Chakra, le-a raspuns republicanilor, sugerand ca Obama a obtinut o oferta speciala.
"Acesta este un produs pre-alpha care este disponibil doar pentru cativa clienti selectati. As fi fericita sa va introduc in varianta beta daca doriti", a scris femeia. Un e-mail similiar a mai ajuns la cel putin o firma media digitala a republicanilor.
"Cu siguranta ridica niste intrebari privind campania lui Obama care ar fi primit acces special la un nou produs de advertising online", a spus directorul de comunicare al Comitetului republican, Brian Walsh.
Insa purtatorul de cuvant Google, Jake Parrilo, a negat vehement ca a fost acordat acces special la programul pilot campaniei lui Obama si a apreciat ca e-mailul departamentului de vanzari este "inflorit".
"Acesta este un experiemnt si desi nu comentam niciodata pe marginea experiemntelor, va pot spune ca nu am vandut nicio singura unitate de publicitate CPL [cost-per-lead] niciunui candidat sau comitet politic", a spus Parrillo.
@N