Documentarul Super Size Me, care a avut un succes în rândul americanilor, se pare că nu a avut și un efect vizibil. Cel puțin nu unul imediat. Americanii se duc la Mc Donald's într-un ritm greu de imaginat, conform unor statistici publicate recent.
Nu mai puțin de 90% din 500 de americani (cei care au participat la studiu) cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani au fost la McDonald's cel puțin o singură dată în ultimele 3 luni, rețeaua de restaurante fiind preferată de 34% dintre americanii consumatori de fast-food, față de următorul clasat, Subway, preferat de 18%.
Burger King are 11% din cota preferinței, în timp ce KFC, doar 9%.
59% dintre tinerii adulți americani recunosc că iau masa în mod regulat la restaurantele de tip fast food.
Când vine vorba despre ce anume le place americanilor la McDonald's, cifrele arată că 60% intră acolo doar ca să cumpere cartofi prăjiți și o băutură.
În ceea ce privește preferințele, cartofii prăjiți sunt plăcuți mai mult de 56% dintre consumatori, spre deosebire de Burger King, pentru care și-au manifestat preferința doar 21%.
Dintre produsele McDonald's, cele mai preferate sunt cartofii (37%), urmați de burgeri (34%), shake-uri (11%) și băuturi (6%).
Ce nu ştiai despre McDonald's
Dacă vrei să găseşti o companie mai "universală" decât grupul american McDonald's, nu vei găsi. Jurnaliştii de la businessinsider.com au pus cap la cap o serie de cifre surprinzătoare despre lanţul american de fast food, probabil cel mai cunoscut brand din lume.
1. McDonald's este un lanţ de magazine care ar mai avea doar 76 de ţări în care nu a intrat şi pe care ar urma să le "colonizeze" în viitor.
2. Numărul zilnic de clienţi în 2008 a fost de 58 de milioane de persoane, echivalent cu populaţia statelor americane Texas şi California. @N