La un deceniu de la intrarea pe piaţă a francezilor de la Carrefour, intrare care a marcat începutul capitalismului în comerţul cu amănuntul, retailerul a reuşit să îşi stabilizeze vânzările din hipermarketuri la puţin peste 1 mld. euro.
Carrefour a venit în 2001, când a deschis hipermarketul din Militari, primul astfel de magazin din România. Începuturile comerţului modern se scriau cu cinci ani mai devreme, când germanii de la Metro intrau pe formatul cash&carry destinat persoanelor juridice. După zece ani de prezenţă, povestea Carrefour sună astfel: 23 de hipermarketuri cu vânzări de aproape 45 mil. euro per magazin, cu aproape un milion de euro sub nivelul din 2001, când exista doar unitatea din Militari.
Mai mult, francezii trebuie să se "mulţumească" acum cu vânzări per magazin aproape la jumătate faţă de perioada de boom 2005-2007, când acestea se situau între 70 şi 80 mil. euro. Scăderea vânzărilor per magazin poate fi explicată atât prin declinul consumului într-o perioadă dificilă economic, cât şi prin creşterea concurenţei, în condiţiile în care pe hipermarketuri lupta se dă între Carrefour, Cora, Auchan, Kaufland şi Real.
La un deceniu de la intrarea pe piaţă a francezilor de la Carrefour, intrare care a marcat începutul capitalismului în comerţul cu amănuntul, retailerul a reuşit să îşi stabilizeze vânzările din hipermarketuri la puţin peste 1 mld. euro.
Carrefour a venit în 2001, când a deschis hipermarketul din Militari, primul astfel de magazin din România. Începuturile comerţului modern se scriau cu cinci ani mai devreme, când germanii de la Metro intrau pe formatul cash&carry destinat persoanelor juridice. După zece ani de prezenţă, povestea Carrefour sună astfel: 23 de hipermarketuri cu vânzări de aproape 45 mil. euro per magazin, cu aproape un milion de euro sub nivelul din 2001, când exista doar unitatea din Milita