În aşteptarea beneficiilor politice şi economice ale schimbării, egiptenii încearcă să profite la maximum de evenimentele din Piaţa Tahrir pentru a atrage vizitatori. Sursa: AP
În căutare de mijloace de relansare a economiei, egiptenii încearcă să exploateze ce ştiu să facă foarte bine: turism. Şi acum mizează tocmai pe ceea ce a alungat turiştii din Egipt - revoluţia. Egiptul este încă al faraonilor, este încă, aşa cum spun reclamele, spaţiul istoriei, dar mai nou te întâmpină cu "Bine-aţi venit în Egiptul post revoluţionar!", cu "Mândru de a fi egiptean", dar şi cu sloganuri celebre, acum utilizate în marketingul turistic – "Strike like an egyptian" ("Fă grevă ca un egiptean" un joc de cuvinte inspirat din hitul trupei Bangles "Walk like an Egyptian" –"Păşeşte ca un egiptean").
Deja ghidurile turistice au fost adaptate evenimentelor recente, iar piata Tahrir din Cairo, pe lângă istoria ei mai veche, este prezentată mai ales ca locul demn de vizitat de unde a pornit schimbarea.
Revoluţia vinde
Turiştii sunt invitaţi să fie martorii "epocii fascinante de schimbare şi libertate" şi ai "energiei pline de speranţă exprimată de aproape toate feţele oamenilor de pe aproape toate străzile egiptene". Turiştii sunt invitaţi şi să participe la istoria care se scrie sub ochii lor :"excursia dumneavoastră va ajuta la refacerea industriei turismului de care ţara depinde atât de mult şi vă mulţumim pentru contribuţia dumneavoastră la crearea Noului Egipt".
Revoluţia vinde. Peste tot, şi mai ales în piaţa Tahrir mici întreprinzători vând steguleţe, tricouri cu sloganurile revoluţionare sau pictează pentru câteva lire, pe mâinile turiştilor, steagul egiptean şi simbolurile utilizate de protestatari în ianuarie şi februarie.
Aşteptând bunăstarea
Dar liniştea de acum este, uneori, tulburată. Au avut loc