Infiniti FX este un SUV japonez premium care poate face fata cu usurinta concurentilor germani. Masina pare perfecta: design-ul, confortul si motorizarile te incanta de la primul drum.
FX se remarca printr-o grila fata impozanta si prizele de aer laterale, ce ii confera un design sportiv si stabilitate la viteze mari, reducand tendinta de ridicare a partii din fata.
Pentru a arata bine, Infiniti are o vopsea de tip Scratch Shield, care repara automat micile zgarieturi atunci cand este expusa la caldura. Japonezii spun ca vopseaua lor permite reducerea de pana la cinci ori a numarului de zgarieturi.
FX dispune de trei motorizari, doua pe benzina 3,7 litri V6 de 320 CP, 5 litri V8 de 390 CP si un diesel V6 de 3 litri 238 CP cu injectie directa. Transmisia este automata cu sapte rapoarte putand fi utilizata si in modul secvential, prin padelele din spatele volanului.
Motorizarea de test a fost cu ultimul motor sosit in gama, cel diesel de 238 CP, al carui pret porneste de la 61.000 euro cu TVA.
FX diesel este la fel de silentios precum motorizarile pe benzina, nu am remarcat niciun moment vreun rontait specific. La accelerari puternice sunetul de esapament este la fel ca cel produs de propulsoarele pe benzina.
SUV-ul diesel este mai lent (0-100km/h in 8,3 s) cu o secunda si jumatate decat motorul V6 pe benzina (0-100km/h in 6,8 s), insa si consumul este cu mult mai mic, sub 8 litri la 100 km in extraurban, la viteze legale.
Motorizarea diesel de 238 CP are destula putere pentru SUV-ul de 2,2 tone, depasirile se fac usor. Viteza maxima a motorului diesel de 3 litri este de 212 km/h.
Indiferent de motorizare, masina este de senzatie, aceeasi manevrabilitate, acelasi confort si dotari. FX vine in standard cu jante de aliaj de 20 inch, in timp ce versiunile sport vin cu jante de 21 inch.
Suspensia fata este indepe