Flanco: Televizoarele cu plasmă sunt încă un segment de nişă
Electrocasnicele incorporabile câştigă tot mai mult teren în faţa celor independente
Retailul electro-IT a primit în prima parte a acestui an un impuls semnificativ din partea vânzărilor de televizoare, în special cele cu afişaj pe bază de cristale lichide (LDC), dar şi cele cu LED. De asemenea, electrocasnicele incorporabile au avut şi ele un aport important, în această primă parte a anului, în condiţiile în care cele independente pierd tot mai mult teren. Potrivit retailerului de profil Flanco, televizoarele LED şi LCD au crescut ca volum în vânzări cu circa 40% în 2011 comparativ cu 2010, iar raportul electrocasnice independente vs. incorporabile a ajuns de la 80%-20% în 2010 la 50%-50% în 2011. "Televizoarele LED şi LCD au crescut ca volum în vânzări cu circa 40% în 2011 comparativ cu 2010, televizoarele 3D au cea mai bună evoluţie, iar televizoarele CRT (cu tub) au înregistrat cea mai mare scădere de la an la an (aproximativ 60%). Plasmele reprezintă încă un segment de nişă, acestea crescând cu aproximativ 10% faţă de anul precedent", se arată într-un comunicat al retailerului, remis ieri redacţiei.
Reprezentanţii Flanco susţin că deşi aceste cifre sunt din rezultatele înregistrate de companie, sunt o tendinţă din piaţă, deoarece nu a derulat nicio promoţie specială pentru aceste categorii de produse. "Principalele campanii de marketing din magazine, de tipul returnării TVA sau ale ofertelor de finanţare în rate cu dobândă 0, se adresează tuturor categoriilor de produse", a declarat pentru Curierul Naţional Adrian Olteanu, director general al Flanco Retail.
Acesta a mai spus că în prezent retailerul, în colaborare cu furnizorii, desfăşoară şi campanii punctuale, pe categorii de produse care generează o parte importantă a veniturilor şi, mai mult, au un potenţial rid