Primul furnizor Ford care construiește o uzină în România, la Balș, va demara livrările până la sfârșitul anului. Deși principalul client este uzina de la Craiova, IAC căuta și alți parteneri.
Întârzierea cu care furnizorii uzinei Ford de la Craiova au început să apară în Oltenia a ridicat multe întrebări asupra momentului în care americanii vor demara producția noului model promis Guvernului român. Dacă pentru asamblarea utilitarei Transit Connect uzina se bazează exclusiv pe importul de componente, apariția lui B-Max ar trebui să aducă și mult așteptații producători de subansambluri. Deocamdată, doar câteva companii, printre care Johnson Controls, Lear Corporation și Kirchhoff Automotive, și-au anunțat intenția de a amplasa unități de producție la Craiova. Spre deosebire de aceștia, IAC (International Automotive Components) pare mai convins că Ford va demara la timp asamblarea noului model.
„Nu știu de ce alți furnizori ai Ford nu se află încă în zonă. Pot spune doar că noi am venit, avem multă experiență în relația cu Ford, peste 15 ani, și că, din câte cunosc, mulți alți furnizori sunt pe punctul de a sosi în România“, a declarat într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Capital Maurits Willaert, vicepreşedinte operaţiuni Europa Centrală şi de Est pentru IAC Group Europa.
Dependenți de Ford
Conform oficialului IAC Group, „în acest moment, uzina de la Balș depinde în totalitate de contractul cu Ford și cred că este foarte important să ne concentrăm, la început, pe acest obiectiv. Dacă vom reuși să ne înscriem în standardele cerute, ni se vor deschide o mulțime de oportunități. Deci, pe termen lung, ne gândim și la alte contracte cu producători din România sau din țările vecine“. Deocamdată însă, compania luxemburgheză este în negocieri cu mai multe firme din România: „vom cumpăra materiale pentru produsele noastre de la compani