Street Delivery îşi propune - cam de multişor - să transforme strada Arthur Verona într-un traseu cultural pietonal ce va face legătura directă între Grădina Icoanei şi Parcul Cişmigiu, înlesnind astfel traversarea oraşului pe axa Est-Vest. Proiectul este unic în istoria recentă a Bucureştiului prin implicarea masivă a societăţii civile în deciziile legate de oraş. La Timişoara, unde Street Delivery s-a desfăşurat simultan, dar a ajuns doar la a treia ediţie, Primăria a aprobat deja transformarea pietonală a străzii Florimund de Mercy. Se pare că bucureştenii se mişcă mai greu...
Şi a fost şi a şasea ediţie a Street Delivery, cu peste 300 de proiecte culturale înscrise care ar trebui să reprezinte tot atâţia paşi înspre crearea pietonalei Verona. Mă îndoiesc că se va realiza curând...
În Bucureşti, planul urbanistic zonal care a fost validat de autorităţi, apoi uitat într-un sertar, prevede plantarea de copaci, pavarea cu piatră cubică a unor porţiuni de stradă, amplasarea unor monumente, crearea unor parcaje subterane şi a unui pasaj pietonal sub b-dul Magheru, restaurarea istorică a Grădinei Icoanei şi a Grădinei Universitarilor, conservarea a 25 de monumente istorice, între ele Şcoala Centrală, Biserica Anglicană, Casa Universitarilor, Casa Ion Mincu, Hotel Ambasador.
Proiectele culturale care s-au desfăşurat pe stradă în perioada 10-12 iunie 2011 şi în spaţiile adiacente au fost atât de multe, încât, în mod obiectiv, nu le puteam urmări pe toate. Voi aminti multe dintre ele, pe cele văzute le voi descrie.
La Ceainăria Cărtureşti a fost vernisată o expoziţie multimedia de reclame vechi româneşti, din perioada 1860-1989: ziare, broşuri, obiecte din colecţia Florian Ciobanu, spoturi video; campanii integrate din 1938 pentru Fabrica de ciocolată şi produse zaharoase Regina Maria sau pentru faimoasa bere Bragadiru, reclame la săpunul Pisica,