* pentru că părinţii sunt din ce în ce mai atenţi la performanţele dascălilor, dar şi ale şcolilor în care vor să îşi înscrie copiii, s-a ajuns în situaţia în care unele unităţi şi-au depăşit planul de şcolarizare, în timp ce altele nu au reuşit să formeze numărul de clase pe care şi l-au propus
* situaţia este valabilă atât pentru înscrierile la clasa I, cât şi la clasele a V-a speciale, de la licee * directorii de şcoală trebuie să fie foarte atenţi, mai ales acum când finanţarea urmează elevul
Părinţii aleargă după cei mai buni profesori la disciplinele considerate de ei importante, română şi matematică, sau după cei mai buni învăţători, care să le asigure copiilor performanţa ulterioară sau chiar admiterea prin testare la o clasă a V-a specială.
Conform unei note a Ministerului Educaţiei, înscrierile la clasa I trebuia făcute până la începutul lunii mai, astfel încât directorii să ştie câte clase vor avea şi de câţi profesori au nevoie. Înscrierile, teoretic, trebuia să se facă la şcoala cea mai apropiată, dar mulţi părinţi nu sunt mulţumiţi de rezultatele şcolilor de cartier şi încearcă să-şi salveze copilul rupându-l din mediul neprielnic studiului şi ducându-l într-o clasă şi o şcoală în care se face performanţă.
Aşa se face că la clasa I începe goana după învăţătorii recomandaţi de cunoştinţe şi prieteni ca fiind performanţi, adică elevii pregătiţi de ei au rezultate foarte bune la concursuri sau sunt admişi la clasele a V-a speciale fără probleme.
În încercarea de a evita mişcarea browniană a părinţilor, întâlnită în special în mediul urban, şcolile au afişat şi un regulament al înscrierilor la clasa I. Teoretic, şcolile au obligaţia înscrierii cu prioritate a copiilor care locuiesc în aria de cuprindere a şcolii, iar în limita locurilor rămase libere, a celorlalţi solicitanţi. Practic, însă, şcolile înscriu toţi c