Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,1% în primele cinci luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 105.073 de unităţi, pe o piaţă în contracţie cu 0,8%, potrivit datelor prezentate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piaţa europeană a scăzut la 5,885 milioane de înregistrări de automobile noi, iar la nivelul grupului Renault a fost remarcat un declin de 8,4%, la 571.272 de maşini. Înmatriculările mărcii Renault au coborât cu 9,6%, la 466.169 de unităţi.
Cota de piaţă a Dacia în Europa a stagnat la nivelul primelor cinci luni la 1,8%, iar cea a Renault a coborât de la 10,5% la 9,7%.
Volkswagen conduce detaşat în topul constructorilor pentru perioada ianuarie-mai, cu 1,336 milioane de maşini noi înmatriculate, în urcare cu 7,2%, urmat de PSA Peugeot Citroen (776.357, -6,1%), Renault, General Motors (510.968, plus 4,7%) şi, respectiv, Ford (476.851, -7,8%).
Pe locul al şaselea se află Fiat, cu 430.443 de automobile noi înregistrate în primele cinci luni, în scădere cu 13,6%, iar producătorul de maşini premium BMW este pe locul şapte, cu 329.138 de unităţi înmatriculate, în creştere cu 12,5%.
Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, a înregistrat o creştere de 2,8%, la 271.722 de unităţi, iar gigantul japonez Toyota este pe poziţia a noua, cu 243.525 de înmatriculări, în retragere cu 4,3%.
În luna mai, înmatriculările de autoturisme noi Dacia în UE au scăzut cu 10,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 20.994 de unităţi.
La nivelul UE, înregistrările au crescut cu 7,1% în mai, la 1,208 milioane de automobile noi, iar grupul Renault a avut o scădere de 8%, la 109.003 de autoturisme noi.
Înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut în primele cinci luni cu 12,1%, la 23.152 de unităţi, piaţa autohtonă fiind pe locul 20 în UE după acest