Începând cu 2006, Compania Naţională Poşta Română a încheiat o serie de contracte prin care a externalizat serviciile specifice şi a împovărat nota de plată cu 1,2 miliarde de lei. Acuzaţiile la adresa fostei conduceri a Companiei Naţionale Poşta Română vin din teritoriu, unde acum angajaţii sunt nevoiţi să suporte din propriul buzunar dezastrul financiar în care se află compania. Directorul Oficiului Judeţean de Poştă Mureş, Eugen Crişan, arată cu degetul spre contractele păguboase pe care le-a semnat conducerea poştei, prin care serviciile practicate de poştă de zeci de ani au fost externalizate. "Începând din anul 2007, dar mai ales din anul 2008 s-au făcut nişte contracte total deficitare pentru situaţia economică a poştei, contracte în care s-au externalizat anumite servicii specifice poştei, transportul de valori, număratul banilor, chestia asta o face poşta de când lumea, a trebuit să inventăm o externalizare pe foarte mulţi bani. Curăţenie, întreţinere, mentenanţă şi alte asemenea, informatizarea unor sisteme, şi alea vai şi amar de capul lor", a declarat Eugen Crişan. De altfel, lista contractelor a fost publicată în revista "Poştaşul" încă din 2009, când, la presiunea sindicatelor, preşedintele Consiliului de Administraţie şi directorul general de atunci al CNPR, Marius Vatavu, a prezentat sumele care ajung în conturile firmelor private. Au fost comunicate însă doar o parte din contracte, restul fiind acoperite de clauza de confidenţialitate.
Cea mai mare sumă a fost destinată firmei G4S pentru transportul valorilor, iar contractul a fost semnat pe perioada 2006- 2011, având o valoare de peste 483 de milioane de lei.
În perioada 2008-2012 firma Blue Air urma să primească 192 de milioane de lei pentru transportul corespondenţei cu avionul, iar alţi bani au fost alocaţi pentru servicii de mentenanţă, întreţinere clădiri