O campanie antifumat a fost lansată azi în toate ţările Uniunii Europene. Sloganul campaniei este \"Ex-fumatorii sunt de neoprit\" şi vizează în special fumătorii între 25 şi 34 de ani, care reprezintă aproape 28 de milioane de persoane din UE. Sursa: AP
1 /.
„Consumul de tutun este cauza individuală cea mai importantă a îmbolnăvirilor evitabile în Uniunea Europeană şi se estimează că este cauza decesului a peste 650.000 de persoane anual în Uniunea Europeană", potrivit datelor Comisiei Europene.
Campanii de publicitate clasice şi prin medii de socializare
Campania lansată azi, care va dura 3 ani, va fi centrată pe efectele pozitive ale abandonării fumatului şi va utiliza o combinaţie coordonată de publicitate, medii de socializare în masă, evenimente şi instrumente practice pentru a o face cunoscută fumătorilor şi a-i ajuta să abandoneze fumatul.
Modelul ex-fumătorilor
Campania utilizează ex-fumătorii şi succesele lor în abandonarea fumatului drept model pentru a-i inspira pe cei care doresc să abandoneze fumatul. De asemenea, campania ofera fumatorilor un ajutor practic în efortul de a abandona fumatul prin intermediul platformei inovatoare "iCoach", o platformă digitală de instruire în privinţa unor probleme de sănătate, cu acces gratuit, disponibilă în toate limbile oficiale ale UE. Spre deosebire de alte instrumente digitale dedicate problemelor de sănătate, "iCoach" vizează şi persoanele care nu doresc să abandoneze fumatul, precum şi pe cele care au un risc mare de reluare a obiceiului de a fuma.
Primul an al campaniei vizează dezvoltarea şi însuşirea conceptului. Anii următori vor fi dedicaţi răsplătirii ex-fumătorilor: beneficii fizice, personale şi chiar financiare de care cineva se poate bucura atunci când devine ex-fumător. O atenţie specială va fi acordată unor grupuri specifice, cum ar fi femeile şi persoanele cu stat