Data de aplicare a noii taxe auto şi de începere a procedurilor de restituire a banilor pentru proprietarii de maşini a deveni incertă, deoarece termenul de 1 iulie 2011 a fost eliminat din proiectul de lege, care nu poate intra în dezbaterea Parlamentului decât spre finalul anului.
Proiectul de lege privind noua taxă auto prevedea, în forma redactată vineri, ca taxa să fie redusă cu circa 30% de la 1 iulie 2011, dată de la care să înceapă şi procedurile de restituire a unei diferenţe de bani către proprietarii de maşini deja înmatriculate în ţară.
Proiectul indica astfel în mod distinct că noile reguli vor intra în vigoare la 1 iulie 2011, deşi aceasta presupunea inclusiv obţinerea aprobării Parlamentului într-un interval extrem de scurt, de doar două săptămâni, în condiţiile în care vacanţa parlamentară începe în luna iulie. Urgenţa emiterii actului normativ era însă explicată în document atât prin nevoia reducerii nivelului de poluare, dar şi prin evitarea unor sancţiuni din partea Comisiei Europene, prin abrogarea de urgenţă a OU 50/2008 privind taxa auto.
Documentul a fost însă refăcut prin eliminarea datei de 1 iulie 2011, fără să fie avansat un alt termen, astfel că momentul la care ar urma să fie introdusă taxa auto redusă cu 30% şi să înceapă restituirea banilor a devenit incert.
În forma iniţială, proiectul de lege stabilea de altfel restituirea unei diferenţe de bani pentru proprietarii de maşini care au achitat taxa pe poluare în perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011. În forma actuală, documentul prevede restituiri de bani pentru taxa plătită în intervalul 1 iulie 2008 şi "data intrării în vigoare a legii".
Pentru a intra în vigoare, proietul de lege privind noua taxă auto şi restituirea banilor trebuie aprobat atât de Guvern, cât şi de Parlament. Vacanţa parlamentară începe însă în luna iulie şi va dura până în luna s