După mai bine de 5 ani de la debutul lucrărilor şi aproape 240 de milioane de euro cheltuite, pasajul Basarab din Capitală a fost inaugurat sâmbătă, la ora 10.00. Cea mai mare lucrare de infrastructura urbana din Romania este deocamdată deschisă doar pietonilor, însă de duminică, de la ora 6.00, pasajul va fi accesibil şi pentru autovehicule.
Pasajul Basarab face legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucuresti în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord. ISC ameninţă Primăria cu Instanţa
Imediat după inaugurarea pasajului, au apărut şi primele discuţii pe marginea Pasajului Basarab. Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC) susţine că poate sesiza Prefectura, care poate decide acţionarea Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) în instanţă. Cauza? Primăria Capitalei nu ar fi comunicat Inspectoratului de Stat în Construcţii încheierea lucrărilor, recepţia investiţiei fiind condiţionată de un raport de evaluare tehnică solicitat de ISC proiectantului structurii de rezistenţă a pasajului.
"Până la această dată Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) nu a comunicat Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC) încheierea lucrărilor la obiectivului de investiţii”, a declarat pentru MEDIAFAX Iulia Gheorghe, purtător de cuvânt al ISC, instituţie aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT). Ea a adăugat că ISC a cerut joi proiectantului structurii de rezistenţă un raport de evaluare tehnică a lucrării, care să fie transmis ISC şi PMB până la 30 iunie, concluziile documentului urmân