Taxa auto nu va mai fi diminuată cu 30% de la 1 iulie, aşa cum au anunţat până acum oficialii Guvernului. Aceştia şi-au dat seama într-un final că nu au timp să primească avizul Parlamentului până la sfârşitul lunii.
Însă nu se ştie cu exactitate când se va întâmpla acest lucru, pentru că Ministerul Mediului a scos din proiectul de lege iniţiat în acest sens termenul de 1 iulie 2011, însă nu a înlocuit această dată cu o alta. Astfel că haosul şi incertitudinea create de Guvern în jurul acestui subiect continuă.
Fie că s-a numit taxă de primă înmatriculare, taxă auto sau de poluare, acest bir pentru şoferi s-a modificat de atâtea ori în ultimii ani şi a creat atâtea controverse, că deja nimeni nu mai ştie ce, cât şi de ce trebuie să plătească.
Ne primim banii înapoi la anul
Iniţial, proiectul de lege stabilea restituirea unei diferenţe de bani pentru proprietarii de maşini care au achitat taxa pe poluare în perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011. În forma actuală, publicată pe site-ul Ministerului Mediului, documentul prevede restituiri de bani pentru taxa plătită în intervalul 1 iulie 2008 şi „data intrării în vigoare a legii".
Prin urmare, dacă ne-am făcut calculul că vom primi în acest an banii pe care ar trebui să ni-i restituie statul, ne putem lua adio. Şi iată de ce. Pentru a intra în vigoare, proiectul de lege privind noua taxă auto şi restituirea banilor trebuie aprobat atât de Guvern, cât şi de Parlament. Însă din iulie până în septembrie, aleşii noştri din Parlament sunt în vacanţă, astfel că dezbaterile asupra proiectului pot începe cel mai devreme la toamnă.
Din experienţa pe care o avem cu parlamentarii, discuţiile se pot prelungi pe durata întregii sesiuni legislative, care se finalizează în decembrie. Mai mult, procedura de restituire a banilor va fi stabilită prin norme metodologice aprobate în 30 zil