Honeywell a anunţat că Green Jet Fuel a propulsat cu succes primul zbor transatlantic pe bază de biocombustibil, care a aterizat, sâmbătă, pe aeroportul Le Bourget, din Paris.
Gulfstream G450, operat de Honeywell, este prima aeronavă din lume care a zburat din America de Nord în Europa cu un amestec de 50/50 biocombustibil Honeywell Green Jet şi combustibil pe bază de petrol, cu care şi-a alimentat unul dintre motoarele sale Rolls-Royce. A fost, de asemenea, primul avion cu reacţie privat propulsat de un biocombustibil, se arată într-un comunicat de presă.
Biocombustibilul a fost obţinut din camelină, o cultură energetică specializată, care nu concurează în lanţul trofic, deoarece creşte în rotaţie cu culturile de grâu, dar poate creşte şi la marginea terenurilor cultivate. Materia primă pentru acest zbor a fost cultivată şi recoltată de Sustainable Oils, un producător de tehnologii pe bază de camelină, cu sediul în SUA.
Cursa a decolat din Morristown, N. J., vineri, la orele 21:00, şi a aterizat la Paris după aproximativ şapte ore de zbor. Avionul a urmat îndeaproape ruta celebrului prim zbor transatlantic al lui Charles Lindbergh. Detalii suplimentare despre zborul Honeywell şi traiectoria acestuia pot fi consultate aici.
Din analizele ciclului de viaţă reiese că, prin utilizarea Honeywell Green Jet Fuel la această cursă aeriană, emisiile de dioxid de carbon au fost cu aproximativ 5,5 tone metrice mai mici în raport cu acelaşi zbor alimentat cu combustibil pe bază de petrol.
„Această primă cursă alimentată cu biocombustibil peste Oceanul Atlantic, alături de alte câteva zeci de zboruri-test comerciale şi militare efectuate până în prezent, demonstrează că Green Jet Fuel de la Honeywell satisface cu brio standardele exigente ale transportului aerian”, a spus Jim Rekoske, vicepreşedinte şi director general al departamentului de energie r