EximBank, una dintre cele două bănci de stat din România pune la dispoziţia companiilor o gamă largă de produse de la asigurări la garanţii pentru credite. Ionuţ Costea, preşedintele EximBank, explică pentru RL cum a reuşit banca pe care o conduce să iasă din "anonimatul" în care s-a zbătut ani la rândul.
RL: La ce sumă se ridică volumul de credite acordate de EximBank în primul trimestru? Dar cel al
garanţiilor?
Ionuţ Costea: Anul acesta am continuat să ne concentrăm pe oferirea celor mai bune soluţii pentru întreprinzătorii români care încă încercă să recupereze terenul pierdut în perioada de criză şi cred că în mare măsură am reuşit să facem acest lucru. La finele primului trimestru din acest an, totalul creditelor acordate de EximBank se ridică la circa 630 milioane de lei, în creştere cu aproape 44% faţă de perioada corespunzătoare din 2010. O evoluţie similară au avuto şi garanţiile acordate în numele statului. Acestea erau la finele lunii martie 2011 de aproape un miliard de lei, cu circa 43% mai mult decât valoarea înregistrată la sfârşitul aceleiaşi luni din 2010. De asemenea, pe segmentul proiectelor cu finanţare europeană, în primele patru luni ale anului EximBank a acordat facilităţi de
peste 200 milioane de lei, dublu faţă de tot anul trecut. În acelaşi timp, garanţiile acordate în numele statului au urcat cu 43%, până la aproape un miliard de lei.
R.L: Care este produsul - vedetă al EximBank?
I.C: Rezultate în creştere am înregistrat pe toate cele trei segmente de produse pe care le avem în portofoliu, respectiv finanţări, garanţii şi asigurări. Dintre acestea însă, garanţiile au prezentat cea mai accentuată dinamică - la finele anului trecut au ajuns la un plafon de patru ori mai mare faţă de nivelul anului 2008. În condiţiile unei contracţii masive a pieţei imobiliare, societăţile comerciale care au fost nevoi