Au venit tocmai de la Ploieşti şi s-au aşezat la rând cu o oră mai devreme decât era anunţată deschiderea oficială. Este vorba de cinci tineri, studenţi, care au mers primii, ieri, cu maşinile, pe Pasajul Basarab. Au venit tocmai de la Ploieşti şi s-au aşezat la rând cu o oră mai devreme decât era anunţată deschiderea oficială. Este vorba de cinci tineri, studenţi, care au mers primii, ieri, cu maşinile, pe Pasajul Basarab.
Ora 5.40. La rampa de urcare pe Pasajul Basarab dinspre Banu Manta, 15 maşini erau aşezate la coadă. Autoturismul decapotabil în care se aflau Cătălin, Mihai, Andrei, Georgiana şi Radu era cel dintâi în rând. “Am vrut să fim primii pe Pasajul Basarab. Să vedem şi noi cum e construit şi cum se circulă”, ne-a declarat Andrei. Zece minute mai târziu apare un Golf alb, cu muzica dată la maximum. Pasagerii şi şoferul coboară dansând şi cântând.
În cinci minute, li se alătură câteva domnişoare dintr-o altă maşină, încât aveai impresia că eşti la discotecă. “Venim direct de la restaurant, de la nuntă”, ne-a mărturisit unul dintre tineri. Ora 6.00. Brusc se face linişte. Toată lumea e în maşini, pentru că se înlătură balizele şi se dă drumul circulaţiei.
N-a trecut mult însă şi, când s-au văzut pe pod, şoferii au început să claxoneze, iar unii dintre pasageri au ieşit cu totul pe geam, să admire pasajul mai bine. Câteva ore mai târziu, un sobor de preoţi a ţinut o slujbă de sfinţire a construcţiei.
Pasajul este, susţin constructorii, cel mai lat pod hobanat (n.r. - cu corzi din sârme de oţel) urban din Europa;
Este cel mai lung pod hobanat din România - de 360 m;
E cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti - 1,9 km;
E cel mai mare punct intermodal din România cu linii de tramvai, de autobuz şi de troleibuz, linii de metrou, două gări de cale ferată, la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taximetre şi două autogă