Facebook, Twitter sau blog nu mai sunt doar simple cuvinte, ci parte din viata a milioane de oameni de pe intreaga planeta. Reunite sub "umbrela" social media, utilizatorii tin legatura cu prietenii, isi promoveaza afacerile sau isi exprima parerea cu privire la tot ce se intampla.
Cele trei au capatat dimensiuni de fenomen si in Romania, insa cea mai mare raspandire o are Facebook. In urma unei monitorizari realizata de Face Brands in prezent, in Romania, sunt peste 3,6 milioane de utilizatori de Facebook, in crestere de la 2,4 milioane la inceputul anului. Majoritatea covarsitoare a utilizatorilor romani de Facebook au varsta sub 24 de ani (49,4%), iar numarul femeilor si al barbatilor este aproape egal.
Excluzand partea de divertisment, atat Facebook, Twitter, cat si blogurile sunt instrumente utile pentru promovarea afacerilor. Conducerile companiilor care au inteles beneficiile oferite de social media si au fost dispuse sa aloce resursele necesare au deja parte de succes.
Insa, exista cazuri in care cele mai multe companii investesc in social media, fara sa-i cunoasca adevaratul potential. Antreprenorul Colin Whitfield, care la varsta de 25 de ani are o firma, in Bucuresti, cu o cifra de afaceri de 10,8 milioane de euro, este de parere ca Romania este in aceasta situatie.
Datele arata ca in 2011 tot mai multe companii au alocat bugete marite pentru campaniile din social media, insa investitiile nu garanteaza succesul, pentru ca nu au inteles pe deplin fenomenul. Multe dintre acestea nu au reusit sa perceapa ca social media este un instrument eficient de comunicare unde clientii pot sa isi exprime nemultumirile cu privire la produs.
Pentru a asigura un feedback pe masura este nevoie de angajati care sa se ocupe doar de asta. Prea putine firme din Romania au insa asemenea persoane.
Social medi