Forumuri, seminarii și alte acțiuni pot fi cheia pentru obținerea unui bilet de avion mai ieftin cu până la 40%. Companiile aeriene cooperează cu organizatorii de evenimente pentru tarife cât mai accesibile participanților.
La sfârșitul lunii iunie, la București, va avea loc un congres la care vor participa peste 1.000 de delegați din întreaga lume. Cine călătorește cu Tarom în acea perioadă, de exemplu de la Sofia, va plăti 284 de euro pentru un bilet de avion. Tariful poate fi diminuat până la 170 de euro dacă pasagerii sunt participanți la congres. „Am oferit participanților din țară și străinătate reduceri tarifare atât pe cursele externe, cât și pe cele interne. Discounturile se situează, în general, între 25% și 40%“, declară Paula Călărașu, director de comunicare al Tarom.
Acest eveniment face parte din multe altele la care companiile aeriene au devenit parteneri oficiali. Practic, participanții la evenimentele cu pricina primesc un cod unic pe care-l pot folosi ulterior în momentul achiziționării biletelor. Dacă operatorul aerian este transportatorul oficial al evenimentului, discounturile sunt semnificative. De altfel, este o nișă care s-a dezvoltat foarte bine anul trecut, continuând trendul și în 2011. Raportat la veniturile operatorilor aerieni, astfel de activități reprezintă procente bune în cifrele de afaceri ale companiilor. „În ultimul an, a crescut numărul solicitărilor de colaborare la diverse tipuri de evenimente organizate în România sau în alte țări“, declară reprezentantul Tarom, menționând că există deja colaborări tradiționale precum Festivalul Enescu sau TIFF de la Cluj. Tarom are anual zeci de colaborări de acest tip.
Cum obții reducerea
Natura și importanța evenimentului, respectiv gradul de expunere sunt cele mai importante criterii pe care o companie le ia în calcul când pregătește tarifele pentru forumu