Imposibil să nu le ştiţi de pe stradă. Odată văzute, se impregnează puternic în memorie. Sunt simpatice, dar pot fi şi agresive, respiră un aer retro, însă duduie de tehnologie şi sunt agreate mai degrabă de sexul frumos, în pofida caracterului de kart de şosea, redescoperit acum şi în World Rally Championship, unde a revenit după 41 de ani. Acestea sunt modelele MINI, care, dincolo de generaţie sau de diferenţierile tot mai pregnante dintre versiunile apărute în ultimul timp, atrag ca un magnet. Şi tocmai pentru că, în prezent, vorbim de o întreagă familie de modele, constructorul german a organizat o întâlnire cu toţi „descendenţii” săi, pe care i-am văzut la treabă atât pe şosea, cât şi pe circuit de viteză.
Am avut parte de MINI, Cabrio, Clubman, Convertible şi Countryman, în toate motorizările existente, Cooper S, SD, inclusiv versiunea John Cooper Works, de 211 CP. Fără să ne apucăm să vorbim de fiecare în parte, trebuie semnalată apariţia unui nou motor diesel de 2.0 litri (143 CP şi 305 Nm), care va menţine caracterul sportiv al gamei, în condiţiile unui consum redus de combustibil. Cel mai probabil, principala caroserie pe care va fi regăsită această motorizare va fi Countryman, unde se va alătura tracţiunii integrale ALL4, cu care deja face casă bună, din câte am remarcat pe şoselele bavareze din jurul Munchenului: acceleraţie 0-100 km/h în 9,8 secunde, viteză maximă 194 km/h şi un consum mediu (oficial) de 4,9 l la suta de kilometri parcurşi.
De departe, unul dintre cele mai interesante momente din cadrul workshop-ului din Germania l-a constituit parcurgerea unui traseu de viteză la bordul modelului MINI care a făcut istorie în raliurile anilor ’60. Cuvintele sunt sărace pentru a descrie senzaţiile trăite, mai ales că nu am avut parte nici de centură de siguranţă şi nici de roll-cage, accesorii de bază în WRC. Practic, am crezut la fiecare