Primul avion hipersonic pentru pasageri va permite efectuarea unui zbor pe ruta Londra-Tokyo în două ore, teoretic nu va polua şi promite să nu fie mai zgomotos decât un avion obişnuit.
Are însă un neajuns: va mai dura câteva zeci de ani până când va efectua zboruri comerciale, scrie DailyMail. Avionul nu va fi operaţional până în 2040.
Aeronava, care foloseşte trei seturi de motoare, se va deplasa cu o viteză de 4.828 kilometri pe oră, de peste patru ori mai repede decât viteza sunetului.
Considerat moştenitorul Concorde, avionul urmează să fie propulsat de un amestec de hidrogen şi oxigen, ceea ce înseamnă că singurele emisii vor fi cele de apă.
Planurile avionului dezvoltat de EADS, compania-mamă a Airbus, au fost prezentate înainte de deschiderea oficială a Paris Air Show, care are loc astăzi.
Aeronava va avea o capacitate de până la 100 de pasageri. Motoarele vor permite decolarea de pe pista unui aeroport normal.
"Nu este un Concorde, dar seamănă cu unul, ceea ce demonstrează că aerodinamica din anii '60 era foarte avansată. Avionul va zbura chiar deasupra atmosferei. Lucrăm la acest proiect de suficient de mult timp pentru a şti că este viabil", a declarat Jean Botti, director Inovaţie şi Tehnologie în cadrul EADS.
Primul avion hipersonic pentru pasageri va permite efectuarea unui zbor pe ruta Londra-Tokyo în două ore, teoretic nu va polua şi promite să nu fie mai zgomotos decât un avion obişnuit.
Are însă un neajuns: va mai dura câteva zeci de ani până când va efectua zboruri comerciale, scrie DailyMail. Avionul nu va fi operaţional până în 2040.
Aeronava, care foloseşte trei seturi de motoare, se va deplasa cu o viteză de 4.828 kilometri pe oră, de peste patru ori mai repede decât viteza sunetului.
Considerat moştenitorul Concorde, avionul urmează să fie propulsat de un amestec de