Gigantul european EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) a anuntat ieri lansarea proiectului pentru noul avion cu reactie Zehst (Zero Emission Hypersonic Transportation) care poate calatori de la Bucuresti la San Francisco sau de la Paris la Tokio in 2 ore şi jumatate.
Viteza pe care ar putea sa o atinga noul avion este de pana la 5000 km/h.
Avionul foloseste doua seturi de motoare. Primul set este normal si functioneaza pe baza unui combustibil bio obtinut din alge. Cel de-al doilea set de motoare cu reactie se declanseaza la atitudine si functioneaza pe baza unei combinatii de hidrogen si oxigen eliminand in atmosfera numai vapori de apa.
Compania a declarat ca avionul poate trasporta de la 50 pana la 100 de pasageri si ca poate ajunge si la o altitudine de 32 de km, spre deosebire de avioanele de calatori obisnuite care ajung la maxim 11 km.
Proiectul este realizat in colaborare cu Japonia si foloseste tehnologie deja disponibila pe piata. Prototipul avionului va fi disponibil pana in 2020 iar avionul propriu-zis se presupune ca va fi pus in folosinta pana in 2050.
Gigantul european EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) a anuntat ieri lansarea proiectului pentru noul avion cu reactie Zehst (Zero Emission Hypersonic Transportation) care poate calatori de la Bucuresti la San Francisco sau de la Paris la Tokio in 2 ore şi jumatate.
Viteza pe care ar putea sa o atinga noul avion este de pana la 5000 km/h.
Avionul foloseste doua seturi de motoare. Primul set este normal si functioneaza pe baza unui combustibil bio obtinut din alge. Cel de-al doilea set de motoare cu reactie se declanseaza la atitudine si functioneaza pe baza unei combinatii de hidrogen si oxigen eliminand in atmosfera numai vapori de apa.
Compania a declarat ca avionul poate trasporta de la 50 pana la 100 de pasageri si ca poate