Elevii tastează pe laptopuri, iPad-uri şi telefoane mobile în timpul lecţiei predate de profesorul Enrique Legaspi. Un profesor american de la o şcoală generală din estul oraşului Los Angeles a introdus Twitter-ul ca instrument de predare a lecţiilor de istorie, arată un reportaj al CNN.
În alte şcoli, dacă şi-ar pune pe bănci iPad-urile sau telefoanele mobile, elevii ar ajunge direct în biroul directorului. Însă, profesorul Legaspi încurajează acest comportament, cu condiţia ca elevii să folosească doar reţeaua de socializare Twitter.
Un entuziast al tehnologiei, Legaspi a învăţat cum să predea cu ajutorul reţelei sociale Twitter anul trecut, la convenţia anuală Macworld din San Francisco. „Am avut o revelaţie", spune el. „Mi-am spus atunci: «Asta ar putea să-i implice cu adevărat pe elevii mei»". Profesori din mai multe state americane au început să folosească Twitter la clasă de câţiva ani, însă cu toate acestea adopţia reţelei în sistemul educaţional este limitată.
Un sondaj realizat de Pearson Learning Solutions printre 1.929 de profesori americani, publicat în aprilie, arată că doar 2% din ei folosesc reţeaua în timpul lecţiilor susţinute în faţa liceenilor.
2% din profesori, pe Twitter, la clasă
Aproape jumătate dintre cei intervievaţi au declarat că folosirea Facebook-ului şi a Twitter-ului în clasă dăunează procesului de învăţare. Chiar şi aşa, tânărul profesor de istorie Legaspi este optimist. Când le-a explicat planul elevilor săi de la Şcoala Generală Hollenbeck din partea estică a oraşului Los Angeles, şi-a dat seama că doar unul dintre ei mai folosise până atunci Twitter.
Însă, majoritatea copiilor stau pe internet, pe telefon. Aşa că nu a fost greu să‑i logheze pe reţeaua socială. Cei care nu au gadget-uri conectate la internet, pot folosi calculatoarele şcolii. Profesor cu vechime de opt ani, Legaspi spune că,