EADS, concernul eropean din domeniul aviatiei si tehnologiilor spatiale format din AIRBUS, ASTRIUM, CASSIDIAN, EUROCOPTER, a lansat la al-49-lea Salon International de Aeronautica - Aerospace, Le Bourget, Paris, 20-26 iunie 2011, noul concept de avion hipersonic ZEHST - Zero Emission High Speed Transport.
Cu acest nou model de avion hipersonic, giganticul concern aerospatial european spera sa se poata parcurge distanta Paris - Tokyo in 2,5 ore in jurul anului 2050, precizeaza The EconomicTimes.
Avionul va fi dotat cu ajutorul unor motoare alimentate cu biocombustibil realizat din alge marine, deci "emisii zero" devenind cea mai fiabila aeronava ecologica, inainte de a-si porni motoarele racheta la mare altitudine, bazate pe hidrogen si oxigen. Zehst va folosi trei sisteme diferite de propulsie. Aeronava va fi capabila sa transporte pana la 100 de pasageri.
Aeronova viitorului va putea zbura la o altitudine de 32.000 m, fiind la limita stratosferei, si va putea atinge viteze de pana la 4 Mach( 1Mach, viteza de 1224 km/h sau 340 m/s - viteza sunetului in aer).
Acceleratia maxima la care pasagerii ar putea fi expusi va fi jurul valorii de 1,2 g, precizeaza site-ul specializat Aviationweek.
Proiectul este dezvoltat de europeni impreuna cu Japonia, care se pare ca dispune deja de tehnologia necesara realizarii aparatului, EADS spera sa realizeze primul prototip pana in 2020.
Un model in miniatura cu o anvergura de 4 metri a fost prezentat luni, la deschiderea oficiala a Salonului International de la Le Bourget, Paris, iar incepand de vineri, acesta va putea fi admirat si de publicul larg.
Noua aeronava este destul de asemanatoare cu supersonicul Concorde, scos din circulatie in noiembrie 2003 si din cauza singurului accident, soldat cu victime, din 25 iulie 2000.
Je